Kada svjetlost postane problem
U sklopu nastave fizike i biologije, učenici osmih razreda naše škole bavili su se sve aktualnijom temom – svjetlosnim onečišćenjem. Riječ je o obliku onečišćenja okoliša koji često ostaje nezapažen, ali ima značajan utjecaj na okoliš, zdravlje ljudi te prirodne cikluse biljaka i životinja.
Učenici su istraživačkim radom i grupnim aktivnostima analizirali kako prekomjerna i nepravilna upotreba umjetne rasvjete negativno utječe na noćni okoliš. Interdisciplinarnim pristupom povezali su znanja iz fizike (širenje svjetlosti, refleksija, rasipanje) i biologije (utjecaj na bioritam ljudi i životinja).
Poseban naglasak stavljen je na održiva rješenja poput korištenja rasvjete s manjim svjetlosnim zagađenjem, primjenu LED tehnologije te važnost gašenja nepotrebne rasvjete u noćnim satima.
Kao završni zadatak, učenici su izradili prezentacije kojima su nastojali podići svijest među vršnjacima o potrebi očuvanja prirodne tame noći, te ih potaknuti na odgovorno ponašanje i zaštitu okoliša.