OŠ Brodarica
Raspored prijevoza
Raspored sati - razredna nastava
Raspored sati - predmetna nastava
Raspored održavanja izvannastavnih aktivnosti, dopunske i dodatne nastave
Raspored sati - područne škole
Kriteriji za donošenje ocjene vladanja
https://read.bookcreator.com/0vaMGlLho8VsNWkjfqyy8zeudOj1/loMKpZ6ES-Ozwim-SDOzuQ
https://read.bookcreator.com/0vaMGlLho8VsNWkjfqyy8zeudOj1/vBV77hBLTbehmrKz8zxrxA
I ove godine su učenici sedmih i osmih razreda su koristeći istraživački pristup i uz suvremene nastavne metode upoznali kakve štetne učinke na naše zdravlje ima pretjerana konzumacija skrivenih šećera. Pravilna prehrana posebno je značajna u razdoblju odrastanja. Takva prehrana tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer bjelančevina i ugljikohidrata, kako bi se osigurale potrebe organizma za gradivnim, energetskim i zaštitnim tvarima.
I ove godine su učenici sedmih i osmih razreda su koristeći istraživački pristup i uz suvremene nastavne metode upoznali kakve štetne učinke na naše zdravlje ima pretjerana konzumacija skrivenih šećera. Pravilna prehrana posebno je značajna u razdoblju odrastanja. Takva prehrana tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer bjelančevina i ugljikohidrata, kako bi se osigurale potrebe organizma za gradivnim, energetskim i zaštitnim tvarima.
Pravilnom prehranom se održava dobro zdravlje, zadovoljavaju energetske potrebe, omogućuje obavljanje fizičkog rada. Suvremeni način života nam nažalost često oduzima potrebno vrijeme da se hranimo pravilno. Nešto se može prodati kao "zdravo" ili "potpuno prirodno", dok u stvarnosti to nije. "Skriveni šećeri" postoje u mnogim jogurtima, kruhu, žitaricama, začinima, umacima, energetskim pločicama, konzerviranom povrću, prerađenom mesu...
Skriveni šećeri nisu samo prazne kalorije koje zauzimaju mjesto nutritivno bogatoj hrani, već mogu imati druge štetne učinke na organizam, a oni su ovisni o dozi. Premda se na njih ne smatra da su 'šećer' i oni mogu prouzročiti propadanje zubi.
Skriveni šećer uzrokuje:
Važno je znati čitati deklaracije. Neke namirnice slatkog okusa nemaju na popisu sastojaka riječ "šećer", ali još uvijek imaju šećer - samo je označen na drugačiji način, na primjer "dekstroza" ili "modificirani škrob". Skriveni šećeri obično završavaju s "oza": saharoza, dekstroza, maltoza, fruktoza, laktoza, glukoza...
Najsigurniji način da izbjegnemo unos štetnih šećera je povratak prirodnoj hrani koja će organizmu pružiti obilje raznolikih nutrijenata važnih za funkcioniranje te rast i razvoj. Najbolji način da se šećer kontrolira u prehrani je smanjiti (ili eliminirati) pakiranu, prerađenu i brzu hranu, sode i zaslađena pića i napitke svih vrsta. Konzimirajte kuhanu hranu spravljenu od svježih namirnica. Za smanjivanje žudnje za šećerom, dodajte više voća i slatkog povrća ( mrkva, krumpir, grašak, kukuruz) u svoju prehranu.
Očekivani ishodi:
- izračunati optimalni dnevni unos šećera u kcal
- usporediti količine šećera u različitim proizvodima
- prepoznati kvalitetan prehrambeni proizvod
- pripaziti da zadovoljimo dnevnu potrebu za unosom šećera
- izračunati indeks tjelesne mase
Aktivnosti:
Učenici su istražili ponudu različitih proizvoda u trgovini te izabrali 10 pakiranja namirnica (hrane ili pića), zabilježili nutritivne vrijednosti namirnica. Samostalno su rješavali zadatke s radnog listića u kojima su trebali primjenjivati znanja iz biologije (kako hrana utječe na naše zdravlje), kemije (biološko djelovanje tvari, udio sastojka u smjesi) i matematike (postotni račun, analiza i prikazivanje podataka). Za odabrane proizvode podatke su predočili stupčastim dijagramom.
Na priloženim poveznicama pogledajte neke učeničke radove:
https://drive.google.com/file/d/1MRkoxGqpxxra3kV5Gypbm20irt4rE2rx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1k0KzLlwmUv-Qh_4MoksMTvPkXj4TgQRu/view?usp=sharing
TKO?
Učenici 8. razreda u ulozi učitelja fizike u 2.a. razredu .
Učitelji: Višnja Šuperba, prof. matematike i fizike i Ivana Križanac, dipl.uč.r.n.
KADA?
Tijekom nastavne godine 2013./2014.
ŠTO?
Elektricitet
Duga
Slobodan pad ili padobran a la Faust Vrančić
ZAŠTO?
Popularizacija fizike u osnovnom obrazovanju.
Učimo učiti.
Prirodno-znanstveni pristupi u razrednoj nastavi.
KAKO?
Pokusi
Prezentacije
Praktični radovi
Rad u grupi