preskoči na sadržaj

Osnovna škola Brodarica

Login
Epidemiološke mjere
eTwinning škola

 

Dabar: od 2016.

Tražilica
Razredne stranice

 

 

 

 

 

    

     

      

 

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učimo o štetnim utjecajima šećera na organizam II
Autor: Višnja Šuperba, 10. 6. 2021.

 

I ove godine su učenici sedmih i osmih razreda su koristeći istraživački pristup i uz suvremene nastavne metode upoznali kakve štetne učinke na naše zdravlje ima pretjerana konzumacija skrivenih šećera. Pravilna prehrana posebno je značajna u razdoblju odrastanja. Takva  prehrana  tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer bjelančevina i ugljikohidrata, kako bi se osigurale potrebe organizma za gradivnim, energetskim i zaštitnim tvarima.

 


I ove godine su učenici sedmih i osmih razreda su koristeći istraživački pristup i uz suvremene nastavne metode upoznali kakve štetne učinke na naše zdravlje ima pretjerana konzumacija skrivenih šećera. Pravilna prehrana posebno je značajna u razdoblju odrastanja. Takva  prehrana  tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer bjelančevina i ugljikohidrata, kako bi se osigurale potrebe organizma za gradivnim, energetskim i zaštitnim tvarima.

 

 

Pravilnom prehranom se održava dobro zdravlje, zadovoljavaju  energetske potrebe, omogućuje  obavljanje fizičkog rada. Suvremeni način života nam nažalost često oduzima potrebno vrijeme  da se hranimo pravilno. Nešto se može prodati kao "zdravo" ili "potpuno prirodno", dok u stvarnosti to nije. "Skriveni šećeri" postoje u mnogim jogurtima, kruhu, žitaricama, začinima, umacima, energetskim pločicama, konzerviranom povrću, prerađenom mesu... 

Skriveni šećeri nisu samo prazne kalorije koje zauzimaju mjesto nutritivno bogatoj hrani, već mogu imati druge štetne učinke na organizam, a oni su ovisni o dozi. Premda se na njih ne smatra da su 'šećer' i oni mogu prouzročiti propadanje zubi.

 Skriveni šećer uzrokuje:

  • Debljanje
  • Inzulinsku rezistenciju
  • Visoki krvni tlak
  • Povećanje kolesterola u našem tijelu
  • Rak
  • Hormonska neravnoteža
  • Žučne i bubrežne kamence
  • Nizak kalcij
  • Giht
  • Ulcerozni kolitis
  • Sindrom iritabilnog crijeva
  • Srčane bolesti

Važno je znati čitati deklaracije. Neke namirnice slatkog okusa nemaju na popisu sastojaka riječ "šećer", ali još uvijek imaju šećer - samo je označen na drugačiji način, na primjer "dekstroza" ili "modificirani škrob". Skriveni šećeri obično završavaju s "oza": saharoza, dekstroza, maltoza, fruktoza, laktoza, glukoza...

Najsigurniji način da izbjegnemo unos štetnih šećera je povratak prirodnoj hrani koja će  organizmu  pružiti obilje raznolikih nutrijenata važnih za funkcioniranje te rast i razvoj. Najbolji način da se šećer kontrolira u prehrani je smanjiti (ili eliminirati) pakiranu, prerađenu i brzu hranu, sode i zaslađena pića i napitke svih vrsta. Konzimirajte kuhanu hranu spravljenu od  svježih namirnica. Za smanjivanje  žudnje za šećerom, dodajte više voća i slatkog povrća ( mrkva, krumpir, grašak, kukuruz) u svoju prehranu.

Očekivani ishodi:

- izračunati optimalni dnevni unos šećera u kcal

- usporediti količine šećera u različitim proizvodima

- prepoznati kvalitetan prehrambeni proizvod

- pripaziti da zadovoljimo dnevnu potrebu za unosom šećera

- izračunati indeks tjelesne mase

Aktivnosti:

Učenici su istražili ponudu različitih proizvoda u trgovini te izabrali 10 pakiranja namirnica (hrane ili pića), zabilježili nutritivne vrijednosti namirnica. Samostalno su rješavali zadatke s radnog listića u kojima su trebali primjenjivati znanja iz biologije (kako hrana utječe na naše zdravlje), kemije (biološko djelovanje tvari, udio sastojka u smjesi)  i matematike (postotni račun, analiza i prikazivanje podataka). Za odabrane proizvode podatke su predočili stupčastim dijagramom.

Na priloženim poveznicama pogledajte neke učeničke radove:

https://drive.google.com/file/d/1MRkoxGqpxxra3kV5Gypbm20irt4rE2rx/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1k0KzLlwmUv-Qh_4MoksMTvPkXj4TgQRu/view?usp=sharing





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Fizika u razrednoj nastavi

TKO?

Učenici 8. razreda u ulozi učitelja fizike u 2.a. razredu .

Učitelji: Višnja Šuperba, prof. matematike i fizike i Ivana Križanac, dipl.uč.r.n.

 

KADA?

Tijekom nastavne godine 2013./2014.

 

ŠTO?

Elektricitet

Duga

Slobodan pad ili padobran a la Faust Vrančić

ZAŠTO?

Popularizacija fizike u osnovnom obrazovanju.

Učimo učiti.

Prirodno-znanstveni pristupi u razrednoj nastavi.

 

KAKO?

Pokusi

Prezentacije

Praktični radovi

Rad u grupi

Vidimo se i u trećem razredu!!!

Aktivnosti

preskoči na navigaciju