OŠ Brodarica
Raspored prijevoza
Raspored sati - razredna nastava
Raspored sati - predmetna nastava
Raspored održavanja izvannastavnih aktivnosti, dopunske i dodatne nastave
Raspored sati - područne škole
Kriteriji za donošenje ocjene vladanja
https://read.bookcreator.com/0vaMGlLho8VsNWkjfqyy8zeudOj1/loMKpZ6ES-Ozwim-SDOzuQ
https://read.bookcreator.com/0vaMGlLho8VsNWkjfqyy8zeudOj1/vBV77hBLTbehmrKz8zxrxA
Šibenik provodi jedan od najvećih projekata u osnovnim školama u Hrvatskoj u kojem sudjeluje i OŠ Brodarica. Učenici će se baviti robotikom, meteorologijom, poduzetništvom...
„Regionalni znanstveni centar – RaSTEM dio je sadržaja kojima Grad Šibenik nastoji otvoriti što više mogućnosti mladima za zanimanja budućnosti i povezati edukaciju s poduzetničkim potencijalima na ovom području. U sklopu projekta već se provodi opremanje učionica, a u tijeku je i edukacija nastavnika koji će raditi na posebno osmišljenim programima za osnovnoškolsku djecu. Programi su prilagođeni njihovoj dobi i cilj im je pomoći učenicima da kroz praktičnu nastavu razvijaju inovacijske sposobnosti i da jednog dana doprinose razvoju ne samo na području Šibenika, nego i cijele Hrvatske“, kazao je šibenski gradonačelnik Željko Burić.
U projektu sudjeluje pet osnovnih škola kojima je osnivač Grad Šibenik, a to su: OŠ Juraj Dalmatinac, OŠ Juraj Šižgorić, OŠ Meterize, OŠ Vrpolje i OŠ Brodarica. Uključene su i OŠ Murterski škoji iz Murtera i OŠ Skradin iz Skradina. Provedbom projekta obrazovat će se 15 profesora u područjima robotike, klimatskih promjena te poduzetništva, koji će zatim stečeno znanje prenijeti na 205 učenika.
Inače, „Regionalni znanstveni centar – RaSTEM“ započeo je u srpnju prošle godine, a trajat će do ožujka 2024. godine. Predviđeno je sudjelovanje 15 nastavnika i 205 učenika. Grad Šibenik aktivno radi na projektima koji potiču povezivanje edukacije i poduzetničkih aktivnosti na području grada i okolice.
U sklopu projekta unutar škola bit će uređene učionice koje će imati dodatnu infrastrukturu, a naglasak je na robotici, meteorologiji, klimatologiji i poduzetništvu. Namjerava se educirati minimalno 15 nastavnika koji će dalje moći educirati, ne samo djecu i druge nastavnike, već i 200 djece do završetka projekta
U opremanje spada i okoliš OŠ Meterize, gdje će se urediti park na otprilike 300 kvadrata, koji će služiti djeci za edukaciju u o klimatskim promjenama. Jedan STEM park bit će izgrađen u okolišu Trokuta, a OŠ Juraj Dalmatinac dobit će posebnu izdvojenu nadogradnju za STEM učionicu. Program edukacije za djecu zove se ‘Novi Nikola Tesla‘, dok se edukacija učitelja zove po Teslinom profesoru fizike Martinu Sekuliću.
• Atmosfera – plinovi (najviše dušika i kisika) i aerosoli, vodena para u
promjenjivom udjelu
• Vertikalni (temperaturni) profil atmosfere – posljedica promjene gustoće s visinom i različitih procesa
• Najniži sloj – troposfera (voda → klima i vrijeme)
• Vrijeme – trenutno stanje atmosfere na nekom području
• Meteorologija, meteorološki elementi, klimatski faktori
• Klima – prosječno stanje atmosfere na određenom području u razdoblju od barem 30 godina
• Klimatologija
• Lokalna i globalna klima
• Klima se mijenja prostorno i u vremenu
• Paleoklimatologija – znanost koja pomoću posrednih metoda izvodi zaključke i rekonstruira klime iz prošlosti
• Klimatski modeli – skupovi matematičkih jednadžbi koji opisuju cirkulaciju i prirodne procese unutar atmosfere, oceana, tla i leda poštujući zakone fizike
Za potrebe organizacije hackathona iz poduzetništva, a u sklopu projekta Regionalni znanstveni centar – RaSTEM, molimo vas da popunite obrazac sa osnovnim informacijama o Vašoj školi i timu koji će sudjelovati.
Globalno zagrijavanje i ekstremne hladnoće
• Unatoč trendu zagrijavanja, posljednjih godina javljala su se kraća razdoblja neuobičajenih hladnoća
• Primjer SAD prosinac 2022.
• Uzrok: spuštanje hladnog polarnog zraka u južnije geografske širine zbog slabljenja polarne mlazne struje
• Polarna mlazna struja drži polarni vrtlog koncentriran iznad sjevernog pola
• Veća razlika temperatura na polu i na srednjim g.š. – stabilnija mlazna struja
• Povećanje temperatura na polu – slabljenje mlazne struje → spuštanje polarnih hladnoća u južnije g.š.
Zemljina energetska ravnoteža i učinak staklenika
Temperatura i toplina
• Unutarnja energija – zbroj potencijalne i kinetičke energije čestica u tijelu – ne možemo ju izmjeriti
• Promjena unutarnje energije – uočavamo promjenom temperature tijela
• Primanje/predavanje energije (opisuje proces) → TOPLINA
• Povećanje/smanjenje kinetičke energije čestica (opisuje stanje tijela) → TEMPERATURA
• Toplina je dio unutarnje energije tijela koju tijela izmjenjuju među
sobom zbog razlike u temperaturama.
• Temperatura je objektivna mjera zagrijanosti tijela proporcionalna s
povećanjem ili smanjenjem kinetičke energije čestica u tijelu.
• Ako tijelo primi toplinu, povećava unutarnju energiju i temperatura
mu raste. Ako tijelo preda toplinu, smanjuje unutarnju energiju i temperatura mu opada.
Vrijeme
•
Vrijeme je trenutno stanje atmosfere na nekom području
Događa se u troposferi
Meteorologija
znanost koja proučava atmosferu i procese u atmosferi koji
uzrokuju vrijeme
Meteorološki elementi:
temperatura zraka, naoblaka, oborine, tlak zraka,
vlažnost zraka, smjer i brzina vjetra, insolacija
Meteorološki elementi su promjenjive veličine
Projekt „Regionalni znanstveni centar – RaSTEM“
Ciklus: od 4. do 8. razreda
Cilj: uspostavljanje je sinergije razvoja formalnog i neformalnog obrazovanja u svrhu razvoja programa za STEM područje, podijeljenog na dva dijela; jednog za učenike, drugog za učitelje, ukupne vrijednosti 2.042.449,12 eura koji će se provesti od srpnja 2022. do svibnja 2024. godine.
Očekivani ishodi:
Projektom ćemo pripremiti mlade ljude za područja koja im mogu lakše osigurati radno mjesto u budućnosti, što je za posebno važno jer od samog početka se usmjerava ka razvoju visokoobrazovnih ustanova upravo iz STEM disciplina. Želimo dizanjem razine edukacije obrazovanja regrutirati i roditelje i djecu iz osnovne škole da krenu u ona zanimanja koja su posebno potencirana aktualnom energetskom krizom s kojom se Europa sučeljava“, kazao je šibenski gradonačelnik Željko Burić.
U projektu sudjeluje pet osnovnih škola kojima je osnivač Grad Šibenik, a to su: OŠ Juraj Dalmatinac, OŠ Juraj Šižgorić, OŠ Meterize, OŠ Vrpolje i OŠ Brodarica s područnim školama. Također, uključene su i osnovne škole s Murtera i Skradina. Partneri u projektu su Hrvatski robotički savez, Fakultet elektrotehnike i računarstva iz Zagreba te Univerzitet iz Osla.
Ovdje je glavni fokus na uspostavi regionalnog znanstvenog centra u osnovnom školstvu. Kad govorimo o centru, ne mislimo na objekt koji će se graditi, nego smatramo da će postojeći kapaciteti, kako ljudski, tako i fizički u smislu škola i učionica, biti nadograđeni u STEM području koji je engleska kratica za Science, Technology, Engineering i Mathematics, dakle prirodne grane u koji ulaze fizika, matematika, informatika, kemija i biologija i upravo su tih pet osnovnoškolskih predmeta oni koje želimo nadopuniti projektom.
U sklopu projekta unutar škola bit će uređene učionice koje će imati dodatnu infrastrukturu, a naglasak je na robotici, meteorologiji, klimatologiji i poduzetništvu. Namjerava se educirati minimalno 15 nastavnika koji će dalje moći educirati, ne samo djecu i druge nastavnike, već i 200 djece do završetka projekta.
Način realizacije:
Projekt će se ostvarivati za učenike osnovne škole Brodarica kroz radionice po dogovoru 7. sate u redovnoj nastavi, u suprotnoj smjeni i subotama. Također će biti organizirani izleti, posjeti muzejima i nacionalnim parkovima te ljetni kampovi. Troškove pokriva grad Šibenik te organizira izlete.
Oblik: projektna nastava
Sudionici: učenici od 5. do 8. razreda, učitelj A.C. i K.P.
Način učenja: grupni, individualni, rad u paru, učenje kroz igru, problemsko uĉenje
Metode poučavanja: samostalno učenje, učenje otkrivanjem, suradničko učenje (kreirati okolinu kojoj će učenici istraživati i samostalno i uz pomoć roditelja učiti)
Trajanje izvedbe: od srpnja 2022. do svibnja 2024. godine.
Potrebni resursi: materijali za radionice i izradu zadataka, Lego Prime setovi koje smo dobili u trajno vlasništvo, računala
Način praćenja i provjere ishoda: usporedba rezultata i prezentacija, hackathon
Odgovorne osobe: učitelj informatike A.C. te učitelj biologije i kemije K. P.
https://learn.hrobos.hr/zec-model1.pdf
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLDp2RG8LyoZu8I9niyd2R4Q-svJ9jGa0dQT6Uc0CGOxXgqw/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefIbw5JIi2ZYqX-JVVGOTT-H04I220TB1BrJCEvH3htSKumQ/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmZ3ZpAZCUSkQKmYjwYL1q4UKrR0WoBTlkC1-m731hZfXeAQ/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfsYIZn0FJJAEiY21CFJ9VZynUZ98dOPabcGbxhqxNQ-JQMrQ/viewform